Usein kysytyt kysymykset

Tältä sivulta löydät vastaukset meiltä yleisesti kysyttyihin kysymyksiin. Mieltä askarruttavissa tilanteissa voit myös soittaa myyjällesi tai ottaa meihin yhteyttä. Yhteydenottosivun löydät täältä.

Autossani syttyi rengaspaineisiin liittyvä varoitusvalo renkaanvaihdon yhteydessä. Mitä teen?

Useissa autoissa on rengaspaineiden valvontajärjestelmä, jonka asetukset tulee päivittää renkaanvaihdon yhteydessä. Joissain autoissa voi olla kesä- ja talviasetus, jolloin riittää vain rengassarjan vaihto asetuksista, mutta muissa tapauksissa paineet tulee säätää itse uudestaan. Asetusten muuttaminen tapahtuu yleensä auton ajotietokoneen asetuksista. Tarkat ohjeet valvontajärjestelmän asetusten ja oikeiden rengaspaineiden asettamiseen vaihtelevat automalleittain, joten tarkista autosi ohjekirja! 

Minulla ei ole luottotietoja, mutta tuloni ovat säännölliset. Voinko silti saada auton rahoituksella?

Rahoituksen myöntäminen tapahtuu aina tapauskohtaisesti, joten luottotiedottomuus ei ole esteenä. Ota rohkeasti yhteyttä ja kerro autoa ostaessa tilanteesi!

Voinko ostaa auton käteisellä?

Emme käsittele liikkeissämme käteistä rahaa. "Käteiskaupat" suoritetaan meillä tilisiirrolla verkkopankin kautta.

Olen myynyt autoni Sakalle vaihtaessani uudempaan, miksi auto on edelleen nimissäni?

Jos autossasi on ollut loppuvelkaa, maksamme velan pois ja auto siirtyy nimiimme parin päivän kuluessa.

Autossani on vanhaa rahoitusta jäljellä. Voinko silti ostaa teiltä auton?

Tottakai voit. Lunastamme vanhan autosi rahoituksen loppuvelan vaihtaessasi uuteen autoon.

Mikä on ostamani auton takuuaika?

Varsinaista ”takuuaikaa” ei käytettyjen autojen kaupassa ole. Vastaamme myydyistä autoista kuluttajasuojalain mukaisella virhevastuulla. Virhevastuu ei kata luonnollista kulumaa, kuten esimerkiksi jarrujen uusimista tai alustan osien vaihtoa. Tulkitsemme virhevastuuta ostajan oikeuksia tukevana.

Voit laajentaa virhevastuuta hankkimalla autollesi kaupan yhteydessä SakaVarman, josta voit lukea lisää täältä.

Ostin auton, en saanut vielä kaikkea kauppaan kuuluvaa mukaani, keneen otan yhteyttä?

Ota yhteyttä myyjääsi, jolta auton ostit, niin asia hoituu välittömästi kuntoon! Jos et muista, keneltä auton ostit, ota yhteyttä toimipisteeseen, missä asioit.

Toimipisteiden ja myyjien yhteystiedot löydät täältä.

Autossani on ilmennyt vikaa. Mitä teen?

Ikävä kuulla, että autoosi on tullut vika. Toivottavasti se ei estä matkantekoa ja pääset ajamaan korjaamolle.

Ota ensisijaisesti yhteyttä sinua palvelleeseen myyjään, joka hoitaa asian eteenpäin. Voit myös tehdä reklamaation asiasta itse nopeuttaaksesi prosessia. Reklamaation pääset tekemään täältä.