Välivuoden jälkeen Saka on valittu jälleen kerran koko Suomen parhaaksi käytettyjen autojen jälleenmyyjäketjuksi Auto Bildin teettämässä kattavassa Palvelu 1 -ostotutkimuksessa. Tutkimus järjestettiin jo 20. kerran ja ero ykköspaikan ja toiseksi tulleen välillä oli 2,5 pistettä.
“On hienoa huomata, että tekemämme päämäärätietoinen työ asiakaspalvelun kehittämisen eteen kantaa hedelmää ja voitimme Palvelu 1 -tutkimuksen jälleen kerran!”, myyntijohtajamme Olli Pietiläinen iloitsee.
Kokonaistuloksemme oli 80,5 prosenttia, kun toiseksi tulleella K-Autolla luku oli vastaavasti 78 prosenttia. Kolmantena oli Veho 77,6 prosentilla.
Merkittäviä parannuksia suorituksessamme havaittiin mm. tarjouksen tekemisessä, auton ominaisuuksien kartoituksessa, sekä itse kaupan päättämisessä. Lisäksi talousasioiden kartoittaminen oli lähellä huippusuoritusta.
“Näimme viime vuoden kakkossijan mahdollisuutena ja tartuimme melko määrätietoisesti parannuskohtiin. On ilo huomata, että paransimme näinkin paljon kriittisillä osa-alueilla. Tavoitteenamme onkin myydä aina asiakkaalle sopiva auto, niin ominaisuuksiltaan kuin hintaluokaltaankin”, Pietiläinen avaa.
Tutkimuksen tulokset vahvistavat jo havaittua asiakastyytyväisyyden tasoa. NPS (Net Promoter Score) asiakkaidemme keskuudessa on peräti 68, kun hyvänä tuloksena pidetään 30 pisteen suoritusta.
Vaan ei hyvää, ellei olisi jotain parannettavaakin – tutkimuksen tuloksista paljastui jälleen kehityskohtia ensi vuodelle.
“Asiakkaan kohtaamisessa pystymme parantamaan. Kyseessä yksittäisten tapausten kohdalla voi toki olla ollut kiireinen päivä myymälässä, mutta silti paikalla olevat asiakkaat tulisi huomioida nopeasti ja kertoa, että heitä palvellaan seuraavana”, Pietiläinen pohtii.
“Meillä on erinomaiset lähtökohdat puolustaa ykköspaikkaa jälleen ensi vuonna. Olemme tietoisia, mihin tulee kiinnittää vielä tarkempaa huomiota jatkossa!”, hän päättää.
Paras käytettyjen autojen myynnin jälleenmyyjäketju
“Vaihtoautojen myynnissä Saka palasi voittajaksi yhden välivuoden jälkeen. Sakan suoritus oli tasaisen vahva. Sakalla onnistuttiin kaikkia muita ketjuja paremmin auton ominaisuuksien kartoituksessa, talousasioiden kartoituksessa, auton myyntiesittelyssä sekä kaupan päättämisessä”, kerrotaan Palvelu 1 -tutkimuksen palkittujen koonnissa.