Tiedotteet – 10.02.2023

Sakan brändikampanjointi palkittiin jälleen Effie-gaalassa – “Uljas kokonaisuus ja markkinoinnin voimannäyte. Hieno esimerkki siitä, kuinka haastamalla toimialan konventiot päästään erinomaisiin tuloksiin”

Kuva: Petri Mast

Sakan brändikampanjointi voitti toistamiseen pronssia arvostetussa Effie Awards Finland -kilpailussa. Effie on maailman laajin ja arvostetuin markkinoinnin tuloksellisuutta mittaava kilpailu. Töiden pitää vaikuttavuuden lisäksi tuoda selkeitä tuloksia. Kilpailutöiden määrältään Effie on Suomen suurin. 

Saka palkittiin erikoissarjassa, jossa otettiin huomioon brändikampanjoinnin strategiset valinnat ja tulokset edeltävältä kolmelta vuodelta. “Kuinka myydään autoja näyttämättä niitä”-teemalla saatu palkinto keräsi tuomaristolta kehuja epätavallisesta tyylistä ja omaan näkemykseen uskomisesta:

“Uljas kokonaisuus ja markkinoinnin voimannäyte. Hieno esimerkki siitä, kuinka haastamalla toimialan konventiot päästään erinomaisiin tuloksiin. On luotettu vahvaan strategiaan ja omaan näkemykseen: se on maksanut itsensä takaisin – moninkertaisesti. Tulokset puhuvat puolestaan”

“Pelkälle shortlistille pääsy oli jo saavutus tänä vuonna, kun töitä oli otettu kilpailuun ennätysmäärä. Pronssimme saa sen myötä huomattavaa lisäarvoa! On upeaa saada jälleen tunnustusta siitä, kuinka poikkeuksellinen tapamme markkinoida herättää huomiota ja tuo tuloksia – niin palkintogaaloissa kuin viivan allakin!”, riemuitsee Saka Finlandin markkinointi- ja viestintäpäällikkö Saara Rimpiläinen.

Kultaa erikoissarjassa voitti Porin kaupungin "Porisuhde"-kampanja ja hopealla palkittiin Puuilon "Morjensta pörssiin"-kokonaisuus.

Kiitos tuloksellisesta yhteistyöstä ja palkinnosta kuuluu Avidly Oyj:lle, videotuotannoista vastanneille Grillifilms Oy:lle, ohjauksesta Olli Röngälle, valokuvatuotannosta Oskari Hellmanille Nöjdiltä sekä äänituotannosta Miracle Sound Oy:lle.