Jos autossasi esiintyy vika tai virhe kaupanteon jälkeen, sinun tulee ilmoittaa siitä meille viipymättä. Jos vika vaatii korjaamokäynnin, älä vie autoa itse korjaamolle, ennen kuin olet lähettänyt asiasta reklamaation meille ja olemme ohjeistaneet sinua asiassa.
Jos sinua on ohjeistettu täyttämään reklamaatiolomake tai asia on mielestäsi selkeä, lomake löytyy sivun alaosasta. Kiireellisessä tapauksessa, kuten matkan keskeytyessä teknisestä viasta johtuen kehotamme ensimmäisenä ottamaan yhteyttä omaan vakuutusyhtiöön
Saka vastaa myydyistä autoista kuluttajasuojalain vaatimalla tavalla, ellei autolle ole hankittu erillistä SakaVarma-lisäturvaa. Yleisen virhevastuun piirissä vastaamme mahdollisesta virheestä kilpailu- ja kuluttajaviraston viittaaman elinkaarimallin mukaisesti.
Alla on yleisen virhevastuun elinkaarimallin esimerkkiarvioita autolla ajetun kokonaismäärän mukaan:
Moottori: n. 300 tkm
Vaihteisto: n. 200 tkm
Voimansiirto: n. 200 tkm
Turbo: n. 200 tkm
Ilmastointi: n. 150 tkm
Jousitus: Tapauskohtainen tarkastelu
Jäähdytysjärjestelmä: n. 150 tkm
Pakokaasujärjestelmä: n. 200 tkm
Turvalaitteet: n. 150 tkm
Sähkötekniikka: 4 vuotta auton valmistuksesta
Jarrut: Tapauskohtainen tarkastelu
Polttoainejärjestelmä: n. 150 tkm
Ohjaus: Tapauskohtainen tarkastelu
Sähkö- ja hybridijärjestelmä: n. 150–300 tkm, komponentista riippuen
Mainitut arviot ovat suuntaa antavia. Virhevastuu on aina tapauskohtainen.
Jos auton huollot tai korjaukset on asiakkaan toimesta laiminlyöty, määräaikaishuollot on tehty vastoin valmistajan ohjeita tai autoa on käytetty vääränlaisella tavalla, virhevastuu raukeaa. Luonnollinen kuluma, kuten jarrujen uusinta tai alustan kuluvien osien uusinta ei kuulu yleiseen virhevastuuseen.