Om ditt fordon får ett fel eller är defekt efter köpet måste du omedelbart meddela oss. Om felet kräver ett besök till verkstaden, ta inte fordonet till verkstaden innan du har lämnat in en reklamation till oss och fått instruktioner.
Om du har blivit ombedd att fylla i en reklamationsblankett eller om problemet verkar enkelt, finns blanketten längst ner på denna sida. I brådskande fall, till exempel när en resa avbryts på grund av ett tekniskt fel, rekommenderar vi att du först kontaktar ditt försäkringsbolag.
Saka ansvarar för de fordon som säljs i enlighet med konsumentskyddslagen och följer Konkurrens- och konsumentverkets riktlinjer och dess prejudikat. Om du har köpt SakaVarma teknisk försäkring i samband med ditt bilköp kommer vi att utföra reparationer i enlighet med konsumentskyddslagen och våra avtalsvillkor.
Reparation av fordonet är den primära metoden för att åtgärda felet. Reparationer utförs på den verkstad som Saka anvisar, och i första hand med begagnade delar, eftersom bilen återställs till ett skick som motsvarar dess kilometerställning. Om ni föredrar det kan ni komma överens om användning av nya delar för reparationen från fall till fall mot en extra kostnad.
Om kunden har misskött fordonets service, underhåll eller reparationer, om planerat underhåll har utförts i strid med tillverkarens instruktioner, eller om fordonet har använts felaktigt, upphör tekniska försäkringen att gälla. Normalt slitage, såsom bromsbyte eller byte av slitna fjädringsdelar, täcks inte av den allmänna konsumentskyddet.
Observera: På grund av sjukdomsrelaterade förseningar finns det för närvarande en försening i behandlingen av nya kontaktförfrågningar. Vi ber om ursäkt för besväret!