Viime vuoden liikevaihtomme kasvoi jälleen, vaikka vertailuluvut vuodelle 2021 olivat erittäin vahvoja. Liikevaihto kasvoi 512 miljoonasta eurosta noin 571 miljoonaan euroon, eli lähes 12 prosenttia.
Viime vuonna käytettyjen autojen kauppa laski noin 11 prosenttia Autoalan Tiedotuskeskuksen mukaan. Vastaavasti viime vuoden kappalemääräinen myyntimme kasvoi noin viisi prosenttia, lähes 35 000 autoon.
“Markkinoihin kohdistui useita häiriöitä, kuten Ukrainassa syttynyt sota, polttoaineiden hinnannousu, AdBluen saatavuusongelma, inflaatio, korkojen nousut, eri käyttovoimien kysynnän heilahtelut… Me osasimme reagoida muuttuneisiin tilanteisiin oikeilla toimenpiteillä”, avaa toimitusjohtajamme Eero Poukkula.
“Otimme läpi vuoden tasaisesti markkinaa itsellemme, vaikka suhdanne yleisesti olikin matalavireinen – ja mikä positiivisinta, kannattavuutemme säilyi hyvällä tasolla. Olen verrattain tyytyväinen suoritukseemme,” Poukkula jatkaa.
Kasvu on näkynyt myös henkilöstön puolella. Viime vuonna työllistimme jo 492 henkilöä, kun vuonna 2021 luku oli vielä 436. Lisäksi meille myönnettiin tammikuussa 2022 Great Place to Work -sertifikaatti, jonka lisäksi myös palvelumme noteerattiin vaihtoautokaupan parhaana AutoBildin Palvelu 1 -tutkimuksen voitolla.
Markkinointimme noteerattiin palkintosijoilla Voitto- ja Effie-mainoskilpailuista. Epätavallinen tapa markkinoida autoja näyttämättä niitä lainkaan on myös purrut, sillä vuosittainen kasvu verkkosivuliikenteessä oli yli 19 prosenttia.
“Olen äärettömän ylpeä henkilöstöstämme, joka on osoittanut kykynsä toimia ympäristössä, jossa olosuhteet saattavat vaihtua peräti viikoittain. Jatkamme tasaista kasvuamme myös tänä vuonna ja toivomme, että markkina olisi hieman helpommin ennustettava, vaikka viime vuoden suorituksemme osoittaa, että pärjäämme kyllä myllerryksessäkin!” Poukkula päättää.